În Rai se mănâncă bine

25 Feb

Publicasem cândva un articol despre Grecia, dar din cauza timpului şi a memoriei de purice, am uitat să vă mai prezint gândurile mele despre un subiect care mă pasionează tare tare : mâncarea. Ador mâncarea mediteraneana şi cum am fost în Raiul ei, nu puteam să nu descriu această experienţă culinară m-i-n-u-n-a-t-ă.

Cum spuneam, în Rai se mănâncă bine. Am refuzat orice preparat internaţional şi m-am dedicat peştelui, salatelor, pastelor şi felurilor greceşti. Am început cu un delicios si răcoritor Tzatziki. Iaurt de capră cu măsline şi castraveţi,  trebuie neapărat încercat cu pâine grecească fierbinte (pita).

DSCN0341

Este un preparat servit de regulă la prânz, ca aperitiv şi este brânză feta prăjită la tigaie, servită cu pâine. Preparatul poate fi adus la masă chiar flambat. A fost bun, dar nu spectaculos. Tot ca aperitiv, aş recomanda măslinele cu usturoi si branza feta.

Saganaki

Nu sunt o fană a lor. La început, mi se păreau chiar dezgustătoare. Mi-am schimbat părerea între timp. Am mâncat cele mai bune scoici cu putinţă, servite in sos de vin alb şi usturoi. Ah, şi aveau gust de mare. O-r-g-a-s-m-i-c.

DSCN0342

Nu mănânc de regulă carne de porc, dar în cazul ăsta am făcut o excepţie. Nu ştiu ce condimente au folosit, dar  carnea aia era divină, avea un gust delicios şi unic. Tzatziki-ul şi pâinea grecească doar puneau sare pe rană, pardon, pe suflet.

DSCN0586

Preparat originar din Corfu, se face din carne de viţel gătită în sos de vin alb cu usturoi, mirodenii şi este servit cu orez şi salată.

DSCN0111

Pestele era scump, deh, e greu să fii pescar. Dar merită toţi banii. Creveţii înotând în sos de tomate cu brânză feta, salată de caracatiţa minusculă, inele de calamari aşezate grămadă, paste cu sos aburind, peşte bronzat la grătar (am mâncat foarte mult peşte-spadă), cu garnitură de zucchini, broccoli, varza, morcovi, totul era apetisant de bun. Şi neapărat, totul să fie scăldat în zeamă de lămâie. Neapărat.

DSCN0110

Toate bune, dar trebuia ceva care să domolească arşiţa. Faimosul vin alb Retsina, cu aromă inconfundabilă de răşină (de pin). Tot la capitolul băuturi, mai trebuiesc încercate Ouzo-ul, o bautura pe bază de anason, care amestecată cu apa devine lăptoasă şi berea Mythos (berea locală) care are un vag gust de nucă. Sunt numai bune ca suveniruri şi trebuie luate câteva şi acasă. Asta, plus măcar o sticlă de ulei de măsline presat la rece, pliculeţe cu faimoasele condimente greceşti, şi desigur, câteva borcane cu măsline. Delicioase amintiri.

Mi-ar fi plăcut tare mult să înfulec o porţie grandioasă de homar, dar din păcate, pofta nu-i mereu în aceleaşi toane cu bugetul. Las’, poate la anu’. Sau poate îmi face cineva cadou un homar de ziua mea. Douăzeci şi nouă mai. Să nu uitaţi!

8 răspunsuri to “În Rai se mănâncă bine”

  1. Emil Calinescu 25 Februarie 2013 la 12:05 #

    Sau poate-ti face cineva cadou o poza cu un homar 🙂 Pe 29 mai, bineinteles 🙂

  2. Teodora Elena 25 Februarie 2013 la 18:49 #

    Doamne ce pofta mi-ai facut! :))

    • Simone 25 Februarie 2013 la 22:38 #

      Teodora, ma bucur :))

      • Teodora Elena 26 Februarie 2013 la 17:15 #

        Ştii că azi mi-am cumpărat o salată grecească. Bineînţeles că nu a fost ca în Grecia, dar măcar mi-am adus aminte de aroma diluată al pământului zeilor :))

      • Simone 26 Februarie 2013 la 21:54 #

        Aroma diluata, good one :))

        A fost semi-zeiasca

  3. raluk9306 25 Februarie 2013 la 20:18 #

    Grecia= deliciu culinar. Trebuie să încerci caracatiţa la grătar:)

    • Simone 25 Februarie 2013 la 22:38 #

      Oh, data viitoare. 😦 Dar am mancat salata de baby octopus!

      • raluk9306 25 Februarie 2013 la 22:53 #

        oo, asta nu am mancat:D next time si pentru mine.

Lasă un răspuns

