Numele meu este Simona şi (nu) sunt dependentă de Facebook

8 Feb

Am devenit oarecum obsedată de Facebook odată cu intrarea în BOS, la facultate si dupa decizia oficială de a-mi face blog. Sunt membru în peste 35 de grupuri, adaug regulat bloggeri în lista mea de prieteni sau le dau subscribe, sunt fanul a peste 300 de pagini (desigur, ar trebui să le mai triez) şi am peste 100 de check-in-uri. Orice se întâmplă, evenimente majore, scandaluri, job-uri, notele de la examene, noutăţi despre filme, cărţi, concursuri, totul aflu de pe facebook. Televiziunea, ziarul, internetul, toate sunt acolo.

Deşi îl folosesc ca pe o vitală sursă de informatie, nu sunt la fel de darnică precum este el în raport cu mine. Nu am foarte multe poze, pe timeline nu apare orice şi trebuie sa dau mai întâi approve la orice lucru în care mi se dă tag. Mulţi percep această reţea de socializare ca pe o ghenă de gunoi, unde trebuie să-ţi împărtăşeşti cele mai intime detalii cu toţi necunoscuţii (nr-ul lor primează faţă de cel al prietenilor). Ce-i drept, şi Facebook-ul le pune la dispoziţie toate modalităţile necesare prin care să facă publice cele mai memorabile (or not) momente din viaţa unui om.

Timeline-ul oferă opţiunea de life event, căreia nu i-am acordat niciodată vreo atenţie până în ziua în care am văzut pe newsfeed “X is expecting a baby girl”. Am rămas şocată şi apoi am căutat febril opţiunea respectivă. Şi am mai găsit multe altele, unele chiar… complexe.

Work&Education

rrt

După cum se poate vedea, puteţi înştiinţa că lucraţi la Victoria’s Secret/Starbucks, că aţi publicat o lucrare academică sau o carte (actually, I like this one), că v-aţi dat duhul din punct de vedere al carierei sau că sunteţi un erou în devenire şi v-aţi înrolat în armată.

Family& Relationships

ttete

Probabil cea mai folosită opţiune şi poate şi cea mai tâmpită. Vă spun când l-am cunoscut pe x, că ne-am căsătorit, că aştept primul copil, apoi pe următorii, am un animal nou, poate am şi adoptat pe cineva, am divorţat sau am devenit văduvă. Statusurile astea se schimbă surprinzător de repede şi sunt suprasaturate.

Home&Living

dgdgdd

Mi-am luat casă (poate chiar spun chiar şi adresa, dacă vreau să fiu de un narcisism extrem), îmi arăt bunul gust şi spun cum am decorat-o, cine s-a mutat în bârlogul meu şi desigur, faptul că mi-am achiziţionat 4 cai putere şi mă deplasez ca o floricică de acasă până în oraş.

Health&Wellbeing

capture-20130208-233034

Cum să nu ştie Facebook-ul câte zile mai am de trăit? Că am invins cancerul, am renunţat la ţigări, că mi-am rupt câteva oase, mi-am pus lentile de contact sau că am devenit animal ierbivor.

Travel Experiences

capture-20130208-232745

E interesantă, dar cam snoabă ideea, mai ales după ce am văzut câteva profiluri încărcate cu vizite în ţări exotice. Observaţi conceptul de first time, primul cuvânt spus de copilul tău, primul sărut, faptul că am devenit unul dintre în martorii lui peşte sau că am învăţat chineza.

Un prieten îmi spunea că postările mele nu îi apar niciodată în newsfeed. De ce? Pentru că el este single, interesat de o relaţie, iar eu sunt deja într-o relaţie. Se pare că Facebook-ul îţi poate tria postările prietenilor în funcţie de preferinţele tale. Mi se pare exagerat. Facebook-ul e ca un joc de Sims cu astfel de life event-uri.

Voi le folosiţi sau le consideraţi utile?

7 răspunsuri to “Numele meu este Simona şi (nu) sunt dependentă de Facebook”

  1. Emil Calinescu 9 Februarie 2013 la 0:00 #

    Mi se par funny.

    Legat de check-in-uri sa stii ca alea-s cu adevarat utile 🙂 s-au intalnit atatia oameni pe baza lor 🙂

    • Simone 9 Februarie 2013 la 0:05 #

      Poate sunt, dar au tenta de snobism.

  2. Emil Calinescu 9 Februarie 2013 la 0:31 #

    Daca excluzi o chestie utila doar pt ca altii o folosesc ca snobism gresesti grav. E aceeas mentalitate precum MERCEDES E MASINA PT COCALARI. Inseamna ca Germania are cei mai cocalari locuitori de pe planeta, ca au atatia mertane….

  3. Andrew 9 Februarie 2013 la 1:57 #

    Exact la Sims m-am gandit si eu cand am vazut toate optiunile alea acolo. Chestia asta chiar devine prea serioasa.

  4. Alex Boiciuc 9 Februarie 2013 la 2:32 #

    Am fost amuzat prima oară când am dat peste toate opţiunile astea. Facebook-ul ăsta vrea prea multe detalii personale.

    • Simone 9 Februarie 2013 la 13:09 #

      Poate le vrea, dar nu ne forteaza sa le folosim.

  5. Adelin 15 Februarie 2013 la 17:12 #

    Fiecare alege ce să facă pe Facebook. Este înainte de toate o reţea de socializare, aşa că eu mă comport ca atare. Dacă mă enervează ceva la tv, dacă nu-mi place ceva la cineva, pun un status, zic o chestie şi socializez. Simplu, nu? Cât despre detaliile personale, acolo treaba ţine de IQ-u’ fiecăruia.

Lasă un răspuns

