Imagine

To Greece With Love (1)

4 Ian

Melancolia te împinge la rescris amintiri exotice. Eram îndrăgostită de Ea. Credeam că timpul vindecă totul. M-am înşelat. Am creat articolul ăsta acum patru luni şi în miez de iarnă vreau să vă vorbesc despre fierbinţeala acelor zile de vară.

Sper că o să vă încălzească.

Vreau înapoi în paradis. Într-un oraş în care totul e prăfuit, miroase urât şi e plin de oameni libidinoşi, nu pot decât să visez la nopţile răcoroase cu cer senin, la palmierii înalţi şi la albastrul dumnezeiesc al mării. Vreau să simt din nou gustul mării. Vreau înapoi în Corfu.

Am plecat la 2 noaptea. Am traversat cu maşina toată Bulgaria şi apoi o parte din Grecia. După 12 ore de mers, ajungeam în portul Igoumenitsa, de unde am luat feribotul spre Corfu. Încă 1 oră şi ajungeam în portul Lefkimmi. Eram pe alt tărâm. Corfu este o insulă inconjurata de Marea Ionica, care în trecut a suportat dominaţia  mai multor popoare, lăsându-şi astfel amprenta, britanicii, venetienii, iar   intoarcerea la patria-mamă avut loc  in 1864. Este una  dintre cele mai  frumoase insule ale Greciei, plină de verdeaţă şi cu măslini ce cresc pe marginea drumului. Anual,  in Grecia  consumul de ulei de măsline este de  23 de litri  pe cap de locuitor, iar Corfu este un producător important, întrucât aici cresc peste 5 milioane de măslini. Pentru greci,  exista  Kerkyra, numele Corfu fiind dat de britanici.  Kerkyra provine din Corcyra, care a fost fiica unui zeu al râurilor, Asopos. Poseidon s-a îndrăgostit de ea şi a adus-o pe această insulă, pe care apoi a numit-o cu numele fetei.

DSCN0121

Prima zi fusese pierdută pe drum, dar în următoarea zi m-am îndrăgostit. De tot. De oamenii care îţi zâmbeau, deşi nu te cunoşteau, dar care îţi spuneau cu drag Kalimera (Bună dimineaţa), de peisajele superbe, de mâncarea savuroasă şi din belşug,  de vinul rece şi aromat, de toate locurile în care găseam mărturii ale trecutului. Grecia mi-a oferit ce iubesc eu mai mult, cultură şi gastronomie.

Primul obiectiv vizitat a fost Palatul Achilleion. A fost construit pentru  Împărăteasa Elisabeta  a Austriei, în 1891, fiind închinat eroului grec, Ahile.  Era locul în care ea se refugia de greutăţi, printre care se număra  şi infidelitatea soţului. Este un loc superb şi neapărat de văzut, dacă mergeţi în Corfu. Curtea interioară găzduieşte 9 statui ale muzelor greceşti, o grădină plină de verdeaţă ce oferă o privelişte minunată asupra împrejurimilor. Tot în grădina se găsesc 2 statui foarte frumoase ale lui Ahile . Aici m-am  simtit ca acasă. Am iubit din totdeauna legendele Olimpului şi acela era locul perfect de a le reciti. Păcat că nu am fost îndeajuns de inspirată sa iau cărţile. Interesting fact: Scena cazinoului din filmul „For your eyes only”(1981), cu Roger Moore în rolul Agentului 007, a fost filmata la palatul Achilleion.

DSCN0237

Fresca panoramica ce-l ilustreaza pe Ahile invingator

DSCN0194

DSCN0232

DSCN0203

DSCN0249

Am continuat aventura grecească cu o mică oprire în satul Pelekas. Este un sat pitoresc, aflat pe un deal cu vedere spre plaje izolate si este renumit pentru apusurile superbe, ce pot fi văzute dintr-un loc numit Turnul lui Chiros. Micuţ şi liniştit, oferă şi câteva taverne tradiţionale şi 2-3 magazine cu suveniruri.

DSCN0373

Un alt punct de atracţie este oraşul Corfu. Pentru a putea vizita tot ce are de oferit  sunt necesare vreo 2-3 zile. Am dedicat numai o zi, în care m-am plimbat pe străzile înguste,  am admirat arhitectura clădirilor şi am vizitat faimoasa Fortăreaţă  Veche ( Palaio Frourio), ce a fost construită în perioada dominaţiei veneţiene, secolul 16, pentru apărarea oraşului.  Tot aici, ar mai fi de vazut Muzeul de Arheologie si  Biserica Agyos Spiridon (patronul insulei Corfu).

DSCN0267

Locul pe care l-am iubit cel mai mult a fost Paleokastrita. Situată în nord-vestul insulei, staţiunea trebuie neaparat vizitată. Acolo am văzut cele mai frumoase plaje, înconjurate de stânci, cu nisip fin si apa limAm urcat în vârf de munte şi am ajuns la mănăstirea inchinata Fecioarei Maria, construită în 1228. Eram imbracata în pantaloni scurţi şi mi s-a dat la intrare (pe gratis, desigur) o fustă lungă pentru a mă acoperi. S-au gândit, desigur, că vor veni valuri de turişti păcătoşi. . Multe flori în curtea mănăstirii şi alături de galbenul cald al bisericii, formau un efect cromatic foarte frumos. Deşi erau mulţi turişti într-un lăcaş sfant, nimeni nu a observat-o pe bătrâna care stătea pe o bancă, lângă muzeul mănăstirii. Avea o vârstă la care se descompunea văzând cu ochiul, era un pic cocoşata, însă cel mai ciudat lucru, avea privirea roşie… Diavolul la mănăstire. O idee fulger de poveste gotica mi-a trecut prin minte.

DSCN0493

Am urcat în vârf de munte şi am ajuns la mănăstirea inchinata Fecioarei Maria, construită în 1228. Eram imbracata în pantaloni scurţi şi mi s-a dat la intrare (pe gratis, desigur) o fustă lungă pentru a mă acoperi. S-au gândit, desigur, că vor veni valuri de turişti păcătoşi. . Multe flori în curtea mănăstirii şi alături de galbenul cald al bisericii, formau un efect cromatic foarte frumos. Deşi erau mulţi turişti într-un lăcaş sfant, nimeni nu a observat-o pe bătrâna care stătea pe o bancă, lângă muzeul mănăstirii. Avea o vârstă la care se descompunea văzând cu ochiul, era un pic cocoşata, însă cel mai ciudat lucru, avea privirea roşie… Diavolul la mănăstire. O idee fulger de poveste gotica mi-a trecut prin minte.

DSCN0512

Mănăstirea se spune că ar fi atracţia principală a staţiunii. Următoarea este Yellow Submarine şi e chiar un lifetime experience. O plimbare cu submarinul e ceva de neuitat. Sa vezi adâncul mării, sutele de peşti ce se plimbau în bancuri  e memorabil. Am încercat să fac poze, dar nu puteam să-mi dau seama dacă ieseau bine sau nu. Las câteva,  dar nu reflectă adevărata experienţă. Oriunde aţi merge, o plimbare cu submarinul nu trebuie să fie refuzată.

DSCN0565

Penultima zi a fost dedicată unei croaziere.  Mai exact, o croazieră până în Paxos şi Andipaxos. Două insule mai mici, aproape de Corfu. De Paxos se spune că ar fi insula miliardarilor, iar conform mitologiei grecesti, a fost creata de zeul mării, Poseidon.  Supărat pe soţia sa, Amfitrita, care nu îi dădea pace, acesta a lovit insula Corfu cu tridentul sau, împărţind-o în două.  Astfel, Paxos a devenit sanctuarul său.  Pe drum ne-am oprit la peşterile albastre, care  erau absolut superbe. Una dintre ele era peştera lui Poseidon.  Legenda spune că zeul a creat această peşteră,  unde a ascuns-o pe iubita sa, Amfitrita. A fost unul dintre momentele alea în care îmi doream să fiu milionara, să am un iaht, să intru în peşteră şi să stau acolo. Am rămas doar cu dorinta, gura căscată şi câteva poze.

DSCN0757

Înainte sa ajungem  în Paxos, ne-am oprit în Andipaxos. Eh, aici era raiul. Apa mării era incredibil de limpede, de frumoasă, de albastră, de perfectă. Pozele nu mint şi nici nu sunt prelucrate. Acolo chiar era Paradisul.

DSCN0770

Ultima oprire, în Paxos. Aici am mâncat cea mai bună îngheţată, la cornet (făcut în casa, cu miere) cu o cupă mare de îngheţată de cafea. Străzile erau foarte înguste si pline  de turişti veniţi cu vapoarele.  M-am ales cu o vedere şi cu un prânz mult prea consistent. Din păcate, am stat mult prea puţin şi aici.

DSCN0805

Experienţa mea culinară din această călătorie va putea fi citită mâine, în cea de-a doua parte a articolului.

Un răspuns to “To Greece With Love (1)”

Trackbacks/Pingbacks

  1. În Rai se mănâncă bine | Simona Mocanu - 25 Februarie 2013

    […] cândva un articol despre Grecia, dar din cauza timpului şi a memoriei de purice, am uitat să vă mai prezint gândurile mele […]

Lasă un răspuns

