Hai să fim PR-işti!

16 Dec

E uşor să-ţi faci un blog despre comunicare. Citeşti 2-3 site-uri de specialitate, îţi cumperi un domeniu şi apoi dai frâu liber ideilor dobândite prin auzite. Să fii absolvent al unei facultăţi de comunicare sau practicant în domeniul relaţiilor publice? Neah. Se poate şi fără. Cel puţin aşa ne demonstrează Stoian Ciprian, care este autorul blogului comunicarepr.ro. Absolvent al liceului Hyperion şi în prezent ne-practicant de relaţii publice, ne învaţă ce înseamnă PR-ul. Cel mai haios lucru mi se pare faptul că ne spune că încă mai există oameni care nu ştiu ce este PR-ul. Ironic.

Voi lua ca exemplu articolul său despre PR-ul şi miturile comune. Se discreditează chiar din prima propozitie.

tetw

PR-ul nu este o tehnică a marketing-ului, este un domeniu de sine stătător. Adesea, acestea se confunda, dar un lucru trebuie ştiut clar despre cele două. Marketing-ul vizează comunicarea cu piaţa, iar PR-ul cu publicul. Desigur, se pot completa reciproc, atunci când o strategie de marketing este eficientă şi campania de promovare este una de succes. Scopul PR-ului este construirea unei relaţii de încredere între public şi organizaţie, iar marketing-ul vizează obţinerea profitului.

etwet

Se ştiu lucruri puţine despre PR, unii confund domeniul şi-l numesc „Relaţii cu publicul”, dar mă îndoiesc că un mit comun este propoziţia de mai sus. PR-ul presupune muult mai mult de atât şi din moment ce dai ca exemplu asta, măcar motivează. Si ar trebui sa defineasca ce înseamnă utilizarea în mod corespunzător a unui comunicat de presă. Nu se înţelege nimic, una este mitul, alta este explicaţia.

capture-20121216-214649

Mitul ăsta nu mai e mit, e o simpla afirmaţie, iar explicaţia susţine mitul, nu-l contrazice, cum se presupune că este scopul articolului.

ghdytr

Ah, ah, virgulă între subiect şi predicat, cacofonie, pleonasm („necesitate de bază”) şi un „i” în plus. Articolul ăsta e delicios. Cum creezi o conştientizare? Chiar vreau să ştiu.

yrewyr

O campanie de promovare agresivă (care include si publicitatea) poate să te coste mult de tot şi nici aşa nu este garantată eficienţa, dacă mesajul nu este clar şi bine definit sau dacă foloseşti tehnicile de comunicare greşite.

Un blog care poartă în denumirea sa „relaţii publice” ar trebui să conţină mai mult de 4 articole despre acest domeniu. Zic eu. Şi mai presus de orice, un (viitor) PR care se respectă nu va face niciodată acele greşeli de gramatică. El trebuie să ştie limba română! Cuvintele trebuie să fie de partea sa, nu împotriva. Îi recomand distinsului blogger până la găsirea unui job în PR să o lase mai moale cu sfaturile.

PS. L-am rugat să-mi facă un review al blogului, sunt curioasă să văd recomandările sale. Dacă le voi mai primi.

Anunțuri

12 răspunsuri to “Hai să fim PR-işti!”

  1. Paul Szasz Sebes 16 Decembrie 2012 la 20:16 #

    Cat costa un domeniu?

    • Studentu' Minune 16 Decembrie 2012 la 23:27 #

      Mesajul tau vad ca este ignorat. Iti raspund (sper ca era pusa pe bune intrebarea, nu la misto) eu.

      Asadar, la firma de unde mi-am luat eu atat domeniu, cat si gazduirea, pretul este asa:

      – un domeniu .ro – 153 de lei (pe viata);
      – .eu 42.20 lei /an.

      Alte domenii sunt cam tot atat, cele 2 fiind cele mai intalnite in blogosfera. Eu am prins oferta: era gratis domeniul .eu la plata anticipata a unui an de zile a gazduirii. Din acest motiv am domeniul emilcalinescu.eu . Iar minunat.eu am pt ca nu era disponibil minunat.ro 🙂

      Sper ca te-am lamurit. Si sper/cred ca s-a lamurit, intr-o oarecare masura, si disputa dintre Ciprian Si Simona.

  2. Stoian Ciprian 16 Decembrie 2012 la 21:12 #

    Imi pare rau sa te anunt, dar ai inteles gresit scopul acelui articol si al blogului meu !
    Acel articol avea si are scopul de a scoate in evidenta 5 lucruri comune, pe care unele persoane le cred despre PR, poate exprimarea mea si modul cum am aranjat articolul nu a facut ca acest lucru sa fie usor de inteles, imi cer scuze pentru asta.
    Iar blogul meu nu are rolul de a invatat pe cineva ceea ce inseamna pr-ul, ci de a fi un spatiu al meu unde imi expun propia parere despre social media, relatii publice, marketing si infografice din aceste domenii !
    Nu am zis niciodata ca mi-am facut acest blog pentru a invata pe altii ce inseamna pr sau social media.
    Si da review-ul blogului tau, va fi realizat, in caz de nu erai sigura de acest lucru !

    • Simone 16 Decembrie 2012 la 21:37 #

      Blogul tau poate fi o sursa de dezinformare. Nu precizezi pe blog ca nu vrei sa informezi, ci doar sa-ti exprimi opinia. Plus, articolele sunt scrise in asa maniera. Nu vreau sa iau atitudine de hater. Chiar m-a bucura daca ai tine cont de sfaturile mele. Nu-ti convine critica, dar crede-ma ca asa poti invata din greselile tale mai bine decat daca ai citi nu stiu cate site-uri. Stiu, te deranjeaza ca e public si ca nu ti-am trimis eventual prin mail o evaluare.

      Da, am zis clar in articol ca ma indoiesc daca imi vei mai face recenzia. Serios, imprieteneste-te cu limba romana si incearca sa intelegi ce-ti zic, nu doar sa citesti.

      • Stoian Ciprian 16 Decembrie 2012 la 21:51 #

        Sa stii ca imi convine critica, nu ma deranjeaza, atat timp cat este facuta constructiv si nu sunt inteles gresit !
        Nu ma deranjeaza ca e public, ci doar ca ai inteles totul gresit, ma refer si la scopul blogului meu si la scopul/rolul acelui articol.
        Oricum iti multumesc pentru acest minunat articol !

      • Simone 16 Decembrie 2012 la 21:55 #

        Cred ca esti ironic cand spui ca e minunat. :)) Dar e ok, imi place asa.

  3. Stoian Ciprian 16 Decembrie 2012 la 21:58 #

    Nu sunt deloc ironic, chiar mi-a placut ce si cum ai scris, dar cum am mai zis, tare mult mi-ar fi placut sa intelegi si scopul/rolul blogului meu si al acelui articol ! 🙂

    • Simone 16 Decembrie 2012 la 22:01 #

      Nu e vina mea. Tu trebuie sa comunici eficient, nu eu.

      • Stoian Ciprian 16 Decembrie 2012 la 22:05 #

        Am si zis in primul comentariu pe care l-am lasat la acest articol ca imi cer scuze daca nu am fost clar in exprimare si nu am facut usor de inteles rolul acelui articol ! 🙂

      • Simone 16 Decembrie 2012 la 22:08 #

        Oki, o sa te citesc in continuare. 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Blog Review: theshellseeker.wordpress.com - 17 Decembrie 2012

    […] blogului “Au revoir simone“, m-a atentionat sau atacat, depinde de fiecare cum vede articolul scris de ea, fara a intelege care este scopul acestui blog si care a fost scopul acelui articol despre care ea […]

  2. Specialist in comunicare fara bac | blogger CU GREUTATE pe un blog CU DE TOATE - 27 Ianuarie 2013

    […] chestie, aparent banala (se intampla fix in aceeasi zi in care el postase  aia pe acel grup): Simona se ia de el pe blog. Trecuse un pic peste o ora de la discutia mea cu el si suna telefonul. Era […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: